Pro majitele

Přehledný a bezplatný systém pro správu vašich pronajímaných nemovitostí

Jak funguje Flatform pro majitele

Proč Flatform?

Vybírejte si ze zájemců o pronájem

Nezáleží na tom, jestli pronajímáte jeden byt nebo celý bytový dům s dvaceti jednotkami, v rámci registrace vidíte všechny zájemce přehledně na jednom místě. Potenciální nájemce prověřujeme a tím omezujeme riziko výběru potížisty.

Služba je pro vás úplně zdarma

Nemáte co ztratit. Registrujte se, vyzkoušejte si, jak funguje systém nabídek a když vám naše platforma nebude vyhovovat, můžete svoji registraci zrušit.

Chráníme vás víc než kauce

Přestal vám nájemce platit? Ztrátu do výše 3 měsíčních nájmů uhradíme my. V průběhu celého nájemního vztahu se tak můžete cítit bezpečněji – od podpisu smlouvy až po řešení závad.

1 000+ uživatelů

Právě tolika nájemcům se může zalíbit vaše nemovitost. Založte si účet a oslovte zájemce ještě dnes.
Založit účet

Jak funguje Flatform pro majitele?

1

Registrace

Registrujte se a už za chvilku se vám mohou ozvat zájemci o bydlení.

2

Výzva k registraci

Pokud nájemce, který má zájem o bydlení ve vaší nemovitosti, službu Flatform zatím nepoužívá, můžete ho e-mailem vyzvat k registraci.

3

Kontaktujte nás

Registrační systém je jednoduchý a my věříme, že se v něm rychle zorientujete. Kdybyste však náhodou čemukoliv nerozuměli, poradíme vám na dálku. Volejte na číslo +420 778 088 061, pošlete zprávu nebo nám napište do chatu. Ve všední dny mezi 9. a 17. hodinou odpovídáme obratem.

4

Nabídka vyššího nájmu

Máte několik zájemců o bydlení najednou? Můžete si z nich vybírat. Vážní zájemci svoji nabídku navyšují.

5

Vygenerování platebního kalendáře

Pokud domluva probíhá hladce a vy i nájemce si můžete plácnout, systém vám automaticky vygeneruje platební kalendář, se kterým si příchozí platby snadno pohlídáte.

6

Hotovo

Pronajímejte bydlení ve stylu 21. století. Veškeré papírování máte na jednom místě ve svém Flatform účtu.

Vaše nejčastější dotazy

V čem služba Flatform spočívá?

Flatform pronajímatelům nabízí bezpečnější a rychlejší formu garance místo kauce u nájemního bydlení. Je revoluční v tom, že nájemce osvobozuje od nutnosti skládat hotovostní kauci pronajímateli, čímž se mu výrazně sníží celkové výdaje spojené se stěhováním. Hotovostní kauce považujeme za zastaralé a neefektivní. Naším úkolem je nájemce prověřit a zaručit se za něj. Pronajímatel je ze strany Flatform krytý do výše tří nájmů (více než u obvyklé kauce) a nemusí se zabývat hotovostní kaucí (kterou by zároveň měl úročit). Nájemce prověřujeme, snižujeme riziko neplacení. Pokud nájemce řádně neplatí nájem nebo způsobí škody na bytě, proplácíme náhrady vůči majiteli my. 

Celý proces podpisu smluv můžete vyřešit online na naší platformě a k předání bytu nemusíte chodit se štosem papírů.

Jak funguje garance ze strany Flatform?

Zaručíme se za nájemce vůči pronajímateli do výše ekvivalentu tří nájmů. Pokud nájemce včas neplatí nájem nebo nechce proplatit škody na bytě, které způsobil a ani po výzvě od pronajímatele tyto škody neuhradí, proplácíme plnění pronajímateli my a následně plnění nárokujeme na nájemci. Garance trvá od začátku do konce platné nájemní smlouvy, za podmínky platnosti Smlouvy o vystavení finanční záruky.

Je nájemce nějak pojištěn?

Součástí garance je zároveň automaticky pojištění odpovědnosti nájemce za škodu až do výše 2 000 000 Kč a pojištění pro případ ztráty zaměstnání od ČSOB Pojišťovny. Není k tomu ani třeba podepisovat žádnou další smlouvu.

Je v rámci Flatform pojištěno i vybavení domácnosti?

Částečně. V rámci Flatform je pojištěna jen odpovědnost za škodu způsobenou nájemcem nebo jiným členem domácnosti na majetku majitele nemovitosti. Ze zkušenosti ale rozhodně můžeme doporučit sjednat samostatně i pojištění nemovitosti jako takové, případně i pojištění právní ochrany, které může pomoci při řešení případných sporů nejen mezi pronajímatelem a nájemcem.

Jak je služba Flatform zpoplatněná?

Pro pronajímatele je zdarma. Pro nájemce je zpoplatněna na úrovni jednorázového počátečního poplatku ve výši 10 % z měsíčního nájmu (od 3 500 Kč) a následně každý měsíc na úrovni 1 % z měsíčního nájmu (od 350 Kč).

Proč se pronajímatelům Flatform vyplatí?

Pokud mají nájemci zájem o vaši bytovou jednotku, mohou navýšit částku, kterou jsou ochotni za nájem zaplatit. Jejich vstupní náklady jsou bez nutnosti placení kauce nižší, a tím se zvyšuje dostupnost vaší nabídky. Vy si pak můžete vybrat z prověřených zájemců, kteří nabídli nejlepší podmínky. Kromě toho vás Flatform kryje do výše tří nájmů, a pokud nájemce řádně nehradí nájem nebo vám na bytě způsobí škody, vše proplácíme my.

Je možné službu Flatform využít i pro již běžící nájmy?

Ano. Můžete si dokonce ponechat svou původní nájemní smlouvu. Pouze se uzavře naše garance a vrátí se hotovostní kauce nájemci.

Je povinné použít nájemní smlouvu Flatform?

Ne, můžete využívat svou původní nájemní smlouvu.

Kdy začne nájemce platit povinné poplatky?

Úvodní poplatek se hradí po podepsání Smlouvy o vystavení finanční záruky, tj. před započetím plnění služby uživateli. Bez uhrazení tohoto poplatku je smlouva neplatná. První pravidelný poplatek se platí zároveň s úvodním poplatkem. Pravidelný poplatek se hradí každý měsíc a je splatný do pátého dne příslušného měsíce, kterého se týká.

Odpovídá nájemce za škodu nebo za chybějící nájem?

Ano. Pokud nájemce řádně nehradí, proplácíme za něj my, ale v konečném důsledku je zodpovědný za proplacení nám.

Na co se vztahuje garance ze strany Flatform?

V podstatě na vše, co by si pronajímatel mohl vzít z běžné kauce. Např. na nezaplacený nájem nebo škody na bytě, které nájemce způsobil.

Co se stane, když nájemce neplatí nájem?

Nejdříve ho na nutnost zaplatit upozorní pronajímatel, následně my. Pokud i přesto neplatí, proplatíme nájem pronajímateli my. Následně pak zajišťujeme, aby danou částku nájemce proplatil nám.

Co se stane, když nájemce něco rozbije?

Škody by měl uhradit. Pokud tak neudělá, proplatíme je pronajímateli my (do výše nevyčerpané garance do úrovně tří nájmů), a následně zajišťujeme, aby nájemce proplatil nám.

Co najdu ve svém profilu na Flatform?

V profilu najdete přehled všech svých bytových jednotek, výši nájmu, smluvní dokumentaci, seznam nájemců i zájemců o bydlení. Pronájem bytů ještě nikdy nebyl tak jednoduchý.

Kde najdu své smlouvy a další podrobnosti a dokumenty ke službě?

Vše důležité máte ve svém uživatelském účtu.

Najdete tam tyto dokumenty:

  • Smlouvu o vystavení finanční záruky (trojstranná smlouva mezi námi, majitelem a nájemníkem), která je automaticky generována systémem a podepsána online v platformě.
  • Nájemní smlouvu (pokud nevyužijete naši vzorovou nájemní smlouvu, bude třeba vaši podepsanou smlouvu do uživatelského účtu nahrát).
  • Předávací protokol k bytu a fotky bytu při nastěhování (údaje je možné vyplnit během předání online ve formuláři v uživatelském účtu, případně dokument nahrát).
  • Všeobecné obchodní podmínky Flatform).
  • Všeobecné obchodní podmínky, Zvláštní pojistné podmínky a Informační dokument o pojistném produktu ČSOB Pojišťovny.

Kdy nemůže uživatel odstoupit od smlouvy?

Uživatel–spotřebitel nemá právo od smlouvy odstoupit v případech uvedených v § 1837 Občanského zákoníku. Zejména v souladu s ustanovením § 1837 písm. a) a článku 7.8 Všeobecných obchodních podmínek.

Pro koho je služba určená?

Pro fyzické osoby od 18 let.